Hieronder vindt u een gedetailleerd stappenplan om uw organisatie aan te melden en aan te sluiten aan de DICA-kwaliteitsregistratie de DGEA (Dutch Gastrointestinal Endoscopy Audit). 

DGEA

 

  1. Om u aan te melden aan de DGEA-registratie dient u het aanmeldingsformulier DGEA te downloaden en volledig ingevuld per mail retour te sturen aan de DICA-servicedesk. Dit document is te vinden op: https://dica.nl/dgea/documenten

 

  1. De Raad van Bestuur van uw ziekenhuis dient toestemming te geven voor deelname aan de DGEA registratie. De Raad van Bestuur kan deze toestemming geven door een (zelf op te stellen) email bericht te sturen naar de DICA-servicedesk.

 

  1. Wanneer u het aanmeldformulier DGEA heeft verstuurd aan de DICA-servicedesk ontvangt u vanuit MRDM een tweede aanmeldformulier. Ook dit formulier dient volledig ingevuld retour gestuurd te worden aan de MRDM-servicedesk.                                                                                                                                         Dit aanmeldformulier is ten behoeve van het koppelings-account die er tussen uw ziekenhuis, MRDM en uw endoscopieleverancier dient te komen. MRDM zal bepalen aan de hand van uw endoscopiesysteem welk type koppelings-account u benodigd heeft. U ontvangt dit tweede formulier dan ook pas na uw aanmelding voor de DGEA uit stap 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Uw organisatie dient voor deelname aan de DGEA-registratie een MRDM-connect contract af te sluiten voor het beheer van de koppeling en de verwerking van de data. U ontvangt een tweetal documenten na aanmelding vanuit MRDM:

 MRDM connect DGEA                                                            (Koppeling tussen uw endoscopiesysteem en MRDM.)

 MRDM connect Palga-DGEA                                                    (Koppeling tussen PALGA en MRDM.)

 

  1. Na het retour sturen van het aanmeldformulier voor het koppelings-account en de MRDM-connect contracten aan de MRDM-servicedesk ontvangt u binnen een aantal werkdagen uw DGEA koppelings-account.                                                                                                                                                                    Het is na ontvangst van dit account belangrijk dat u contact opneemt met uw endoscopieleverancier. Zij zullen u verder voorzien van de benodigde informatie om de koppeling tot stand te brengen.

 

Let op: indien uw ziekenhuis geen gebruik maakt van Olympus of RVC als endoscopieleverancier dan geldt er een andere aanmeldprocedure. U kunt direct contact op met de MRDM-servicedesk via servicedesk@mrdm.nl of 088-5700030 voor verdere informatie.

Meer informatie over uw aanmelding bij uw endoscopieleverancier vindt u hier:

Voor Olympus: http://www.trans-it.org/dica.html of https://www.olympus.nl/

Voor RVC: http://www.rvc.nl/